

SK Networks Tire O2O Mall Tire Pick
digitalDigm opened SK Network tire O2O mall Tire pick, where anyone who is not familiar with tires can easily pick the right tire for their car.
digitalDigm搭建了任何人都容易挑选符合自己车辆轮胎的SK SK Networks O2O商城 Tire Pick。
VAP ZZZ Good Night Launching Campaign
digitalDigm produced five video clips of ZZZ good night, to promote VAP's new product.
digitalDigm为了宣传VAP的新产品ZZZ GOODNIGHT制作了五篇故事的视频。
Collaboration Between Audi and Kim Jung Gi, More Possibilities
digitalDigm opened branded contents that painting on the Audi R8 collaboration with Kim Jung-ki, a master of live drawing to show greater potential thanks to advanced technology.
digitalDigm为了表现以奥迪进一步的技术会给人家更多的可能性,与绘画专家KIM JUNG GI作家合作展现出奥迪R8车辆上的画。

AHC Digital Design Guide
digitalDigm proposed a digital design guide to build a consistent brand image on various online channels of the Carver Korea brand AHC.
digitalDigm为了搭建在Carver Korea AHC的各种线上渠道使用的品牌形象,制作了线上设计准则。
Digital Platform


Digital AD



Global Business



D2 DSM Solution Launching
digitalDigm launched D2 DSM(Digital Signage Manager) solution which is optimized for integrated management of kiosks and signage content.
digitalDigm推出了适合自助服务机和数字告示系统内容整合管理的D2 DSM(Digital Signage Manager)解决方案。
The trend index selected by digitalDigm this month is as follow; 'NO campaign' prompted by the Abe administration's retaliation for export regulation, ‘Window type air conditioner’ that can be installed in windows without outdoor equipment, ‘Youtube child education’, providing educational contents for children on YouTube, ‘Concept festival’, Combining a variety of concepts and festivals.
本月digitalDigm选定的趋势分别是安倍政权的出口限制报复引起的‘NO 活动’,没有室外机能在窗户上安装的‘窗户型空调’,通过Youtube提供幼儿用教育项目‘YOUTUBE 幼儿培训’,各种各样的概念和盛会结合的‘概念盛会’。



								
								창문형 에어컨은 별도의 실외기 없이 일체형으로 창문에 설치가 가능한 에어컨을 말한다. 비교적 저렴한 가격과 더불어 벽 타공, 배관, 설치기사, 실외기 4가지 요소가 없어 간편하게 셀프 시공이 가능하다는 것이 큰 장점이다. 특히나 타공이 어려웠던 작은방, 원룸에도 손쉽게 설치가 가능하다. 위메프에 따르면 2019년 5월 전년 동기 대비 창문형 에어컨 매출이 51배가 성장했으며, G마켓에서도 3배 이상 성장세를 보였다. 올해 창문형 에어컨의 인기에 가장 화두에 오른 브랜드는 ‘파세코’다. 5월 27일 홈쇼핑 첫선을 보인 7월 초까지 모든 방송에서 매진행렬을 이어가고 있고, 7월 6~7일 주말 이틀 새에만 40억 원의 매출을 올리는 등, 인기에 힘입어 롯데하이마트에도 입점했다. 올해는 에어컨 앞을 찾아가기보다는 내 방으로 에어컨을 옮겨보는 것은 어떨까?
							
								유튜브 유아 교육은 유튜브를 통해 어린이들의 교육에 도움이 되는 콘텐츠를 제공하는 것을 말한다. 이전에는 장난감 리뷰, 브이로그, 먹방 등의 흥미위주 콘텐츠가 주를 이루었지만, 최근에는 영어, 국어, 수학, 생활 안전수칙 등 어린이들의 교육에 필요한 주제들이 활성화되고 있다. 특히 어린이들 눈높이에 맞춘 화려한 색감과 캐릭터, 성우의 목소리까지 동원되어 퀄리티가 여느 유료 교육프로그램 못지 않다는 평이다. 특히나 유아를 양육하는 입장에서는 유튜브를 전혀 배제한 채 양육하는 것이 쉽지 않은데, 교육적인 내용을 담고 있어 보여주는 입장에서도 마음이 한결 놓인다. 이러한 상황에서 천재교육, 재능교육 등의 기존 유아 교육업체들도 유튜브 시장으로 뛰어들어, 앞으로 유튜브 유아교육 시장의 콘텐츠는 더욱 다양해질 것으로 보인다.
							
								컨셉 페스티벌은 다양한 컨셉을 페스티벌에 접목시켜 새로운 형태의 페스티벌을 탄생시키는 것을 말한다. 누워서 즐기는 페스티벌, 소풍 가듯 떠나는 페스티벌, 물놀이 페스티벌 등 그 종류도 다양하다. 7월, 서울, 대전, 인전, 대구 등에서 열린 ‘워터밤 페스티벌’은 관객과 가수가 저마다 물총을 들고 즐기는 축제다. 게스트로 온 가수에게 물총을 발사하기도 하고, 모르는 사람들과 물세례를 주고받으며 시원하게 즐길 수 있다. 또한 전석 돗자리 석으로 운영되는 ‘조이올팟페스티벌’은 각자의 돗자리에서 소풍을 즐기듯 축제를 즐길 수 있다. 전문가들은 융복합 시대에 새로운 경험을 중시하는 밀레니얼 세대를 사로잡기 위해 다양한 컨셉을 더해 새로운 축제경험을 만들어내고 있다고 말한다. 각종 축제가 열리는 한여름, 나에게 꼭 맞는 나만의 축제를 찾아 가보자.
							Asian City Story - XV. Phnom Penh, a City of Angkor Kingdom Around the Mekong River
In this month’s asian city story, Clint Lim introduces Phnom Penh, a city of Angkor Kingdom around the Mekong River.
本月林钟贤代表亚洲的城市第十篇故事叙述了湄公河怀着的吴哥王城,金边。


				
				
CEO임종현Clint Limclint.lim

Nike Street Culture Digital Campaign
In this month, designer Jessie Lee introduces street culture digital campaign by Nike.
本月Jessie Lee设计师将介绍绝妙地街上文化和销售连接的NIKE数字活动。
Designer이정희Jessie Leejessieleed2

The Vietnamese Summer Place, Danang Bana Hill.
Tip
바나힐에 오전 9시가 넘어가면 단체관광객이 몰려들어 케이블카 웨이팅이 길어지기에, 아침일찍 방문하길 추천한다.In this month Vietnam's Letter, manager Mia Kim introduces Da Nang's Bana Hill, which be able to enjoy high altitude, cool weather in Vietnam.
本月‘越南通讯’金叡仁经理将介绍在越南能享受凉快天气的岘港Bana Hill。
Manager김예인Mia Kimkkimyeni


TRIP N BUY 추천테마